עצמאי!
    האם אתה ערוך לדוח השנתי?
    לחץ כאן וקבל סיוע מקצועי!
 
סוף שנת המס מתקרב וכידוע לכולנו אנו, כעצמאים, מחוייבים בהגשת דוח שנתי על הכנסותינו.
כאן נשאלת השאלה: האם אנו ערוכים להגשת הדוח השנתי?
מה הפעולות שיעזרו לנו בסופו של דבר לחסוך כסף בתשלומי המס שלנו?
 
הדוח השנתי מורכב למעשה מסיכום של הכנסותינו הכלליות מהעסק שמהן מורידים את ההוצאות המותרות במס כמו צורכי משרד, פרסום וכו'. דוח זה נקרא דוח רווח והפסד.הסכום המתקבל כתוצאה מדוח זה נקרא הכנסה חייבת במס.
להכנסה זו מצטרפות הכנסות משוק ההון, הכנסות משכירויות, הכנסות מחו"ל והכנסות בן/בת הזוג מכל מקור שהוא אם קיימות.
מסכום זה מורידים זיכויים/ניכויים שהם בדרך כלל הפרשות לביטוחים מנהלים ולקרנות השתלמות ולתרומות. כספים אלו מזכים אותנו במס ולכן יש חשיבות גבוהה לעריכת בדיקה בעניין לקראת סוף השנה כדי למצות את מלוא הזיכוי.
 
רצוי מאוד לבדוק את מצב העסק מבחינת רווחיות. יתכן שקיים מצב בו הרווחיות גבוהה וכדי לא לשלם עליה מס גבוה, כדאי לקנות סחורה שגם תשמש אותנו לשנה הבאה וגם תחסוך לנו מס.
מנגד אם הרווחיות נמוכה, כדאי לקנות את המלאי כבר בשנה הבאה ולא להעמיס על תזרים המזומנים שלנו.
 
כנ"ל לגבי רכוש קבוע בעסק-מכונות, ציוד ומחשבים.
קניית נכסים כאלה לקראת סוף השנה תקטין לנו את תשלום המע"מ ותקנה לנו הוצאה נוספת בשם פחת שהוא למעשה פריסת סכום הנכס שקנינו למספר שנים.
מובן שהוצאה זו תקטין בסופו של דבר את הרווח ומכאן שגם את המס שנשלם עליו.
 
נושא אחר שמומלץ לבדוק הוא לימודים אקדמיים. כידוע בשנים האחרונות ניתנה נקודת זיכוי נוספת למי שסיים לימודים אקדמיים וזאת החל מהשנה שלאחר סיום הלימודים. אי לכך, מי שעומד בפני סיום לימודים שכאלה, כדאי לו להזדרז ולסיים אם ניתן עוד השנה את לימודיו כדי לקבל את הזיכוי בשנה שלאחר מכן.
 
ביטוח לאומי-אם נשלם את מקדמת חודש דצמבר עד ליום 31.12.2010, יוכר לנו גם תשלום זה ויתן לנו הקלה נוספת בתשלום המס.
 
כדאי מאוד לבדוק האם המקדמות למס הכנסה וביטוח לאומי אותן שילמנו במשך השנה מתאימות להכנסות.
אולי שילמנו מעט מדי ואולי בעוד מספר חודשים פתאום נצטרך לשלם את ההפרש או ששילמנו יותר מדי ונוכל לחסוך לעצמנו את התשלומים האחרונים?
 
מע"מ-לעוסקים הפטורים שבינינו: נא בידקו אם לא עברתם את התקרה לעוסק פטור (76,684 ש"ח נכון לדצמבר 2012).
אם אתם קרובים לתקרה, שיקלו לדחות הכנסות לשנה הקרובה(אם אתם עובדים מול גופים גדולים, ישנה חשיבות למיתוג האישי שלכם. כלומר אם אתם מציגים את עצמכם כעוסקים מורשים ולא כפטורים, תצטיירו כעסק רציני יותר וכבר תצברו לטובתכם נקודת זכות. ובמצב כזה אולי כדאי לכם להיות עוסק מורשה ולא פטור).
במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית תחוייבנהו חברות שמחזורן עלה על ארבעה מליון ₪ או עוסקים שחייבים בהנהלת חשבונות כפולה בדוח מקוון חודשי לשלטונות מע"מ. נא תשומת ליבכם שאם אתם נכללים בקבוצה זו אתם מחוייבים בדוח מקוון אף אם לא קיבלתם מכתב משלטונות מע"מ.

לטובת העניין הצטיידו מראש בכרטיס חכם או פנו במיידי למייצג(יועץ מס או רואה חשבון)המחובר למחשבי הרשויות. 
בנוסף לנאמר לעיל, מומלץ לבדוק אם עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו בתחילת השנה ולתכנן את צעדינו לשנה הקרובה מבחינה תקציבית ותזרימית.
 
החל משנת 2008 חלה חובת דיווח מקוון של הדוחות האישיים' משמע שיש להקליד את הדוחות לאתר מס הכנסה דרך האינטרנט או דרך מייצגים המחוברים למחשבי רשות המיסים למרות שאין הדבר פותר אתכם מהגשת הדוחות באופן פיזי במשרדי מס הכנסה.
 
מידע נוסף בעניין ניתן למצוא באתר שלי: iris@maromtax.com.
 
 
בברכת שנת עסקים פוריה ומוצלחת,
איריס מרום
יועצת מס   
דף הבית  איריס מרום יעוץ לפני פתיחת עסק  פתיחת עסק ברשויות דוחות הצהרת הון החזרי מס הנהלת חשבונות שוטפת דיני עבודה צרו קשר

איריס מרום יועצת מס מוסמכת סתוונית 1,יבנה מיקוד 81513 טלפון-089421402,טלפקס-089420554 מייל-iris@maromtax.com


לייבסיטי - בניית אתרים