עצמאי!
    האם אתה ערוך לדוח השנתי?
    לחץ כאן וקבל סיוע מקצועי!
דף הבית >> מידע עסקי >> הצהרת הון-מה זה?
 
 
כל עצמאי הרשום ברשויות המס מקבל אחת לכמה שנים דרישה להצהרת הון.
מה היא בעצם הצהרת הון?

ניתן להגדיר את המושג הצהרת הון כ"מאזן" של עצמאי. מדובר למעשה בדוח המפרט את כל הנכסים שיש ברשותכם כלומר מקרקעין,רכבים,כספים בבנקים וכו' ולעומתם את ההתחייבויות שלכם כגון-רכישות בכרטיסי אשראי,משכנתא וכו' ואת הוצאות המחיה שהיו אמורות להיות לכם במהלך השנים שבין ההצהרות.
כשדוח כזה מוגש לרשויות אחת לכמה שנים קיימת האפשרות לבדוק מה השתנה אצלכם מאז ההצהרה הקודמת והאם שילמת את המיסים שהייתם אמורים לשלם או שמא היו לכם הכנסות עליהן לא דיווחתם ולא שילמתם מס.
הדרישה להצהרת הון נשלחת בדואר לכתובת הנישום. יש למלא אותה ולהחזירה תוך 120 יום מיום הדרישה בצירוף כל המסמכים הנדרשים.
אי הגשה במועד שנקבע גוררת אחריה קנס כספי.

כאן המקום לציין שניתן לבקש דחיה למועד ההגשה במידה ומתעורר קושי בהשגת מסמכים מסוימים.
 
מומלץ מאוד לא להגיש הצהרת הון לבד אלא לגשת לבעל מקצוע כמו יועץ מס או רואה חשבון כדי שיערוך אותה וזאת מפאת מורכבות הנושא ורגישותו, מה עוד שחשוב מאוד להקפיד על רמת דיוק גבוהה שכן פערים גדולים בין הצהרות ההון יגרמו ברוב המקרים למצב בו תיאלצו לשלם סכומי כסף ניכרים כמס על הכנסות שלו דווחו.
 
האישורים הנדרשים לצורך הגשת ההצהרה רבים וכוללים בין היתר:חוזים לרכישת נכסים, חוזי שכירות, אישורי יתרות מהבנקים, ח-ן קניה של רהיטים  או תכשיטים, אישורים על קנייה ומכירה של רכבים, אישורים על קבלת ירושות או מתנות ועוד.
   
 
דף הבית  איריס מרום יעוץ לפני פתיחת עסק  פתיחת עסק ברשויות דוחות הצהרת הון החזרי מס הנהלת חשבונות שוטפת דיני עבודה צרו קשר

איריס מרום יועצת מס מוסמכת סתוונית 1,יבנה מיקוד 81513 טלפון-089421402,טלפקס-089420554 מייל-iris@maromtax.com


לייבסיטי - בניית אתרים